Sydney! - Reisverslag uit Coogee, Australië van Marit Wouters - WaarBenJij.nu Sydney! - Reisverslag uit Coogee, Australië van Marit Wouters - WaarBenJij.nu

Sydney!

Door: Marit Wouters

Blijf op de hoogte en volg Marit

21 Januari 2014 | Australië, Coogee

Dag lieve mensen,

Hier een update vanuit Sydney!!

Wat een heerlijk leventje heb ik op het moment. Ik geniet echt elke dag van dit prachtige land, en dan ben ik alleen nog maar in Sydney. Vanaf donderdag tot dinsdag heb ik in het hostel in Manly gezeten. Manly is een sjiek plaatsje, maar zo gezellig. Mensen lopen hier gewoon met hun surfbord door de straten. Het hostel is van Australian Backpackers, er zijn hier dus best wel veel Nederlanders. Dit is toch wel even wennen hoor, met z'n 6en in een kamer slapen in een stapelbedje, ik leef zonder spiegel, en is het overal een chaos waar je kijkt. Het gestructureerde vertrouwde leventje is op dit moment ver te zoeken. Ik leef echt uit mijn backpack, wat ik dan ook maar mijn buddy noem! Maar ach we maken ons hier niet druk in Ausie, wat ze hier vooral zeggen is; no worries mate:)!

Vrijdag hebben we een regeldagje gehad in Sydney city. We zijn o.a naar de bank geweest waar ik een Australische rekening heb gekregen.
Zaterdag zijn we met de groep van Austalian Backpackers naar een natuur reservaat gereden. Erg mooi wat ik daar allemaal zag! We hebben een wandeling gemaakt van ongeveer 2,5 uur over smalle paadjes en heuvels, onder bomen door waar spinnen aan hingen van 5-6 cm en langs paden waar water dragons zaten (een soort hagedissen). Na de wandeltocht kwamen we uit aan de andere kant van Manly beach. Hier konden we even heerlijk afkoelen in de koude zee. Zo'n gezellig sfeertje hier. Mensen bbquen hier met z'n allen op mega grote bbq's. Iets wat wat wij nog vaak zullen gaan doen :-)

Zondag heb ik erg veel mooie dingen gezien. We zijn met een bus van het hostel opgehaald en zijn we naar het featherdale wildlife park gereden. Dit is een dierentuin met allemaal Australische dieren. Ik heb hier kangoeroes gevoerd en geaaid, en ik ben met een koala beer op de foto geweest:-) de kangoeroes liepen gewoon los door de dierentuin, zo leuk! Na deze leuke ervaring zijn we door gereden naar de bleu mountains. Ik wist een beetje wat ik kon verwachten, maar jeetje wat was het hier prachtig!! Zoiets moois had ik nog nooit eerder in mijn leven gezien!

Na een uur door de bergen gelopen te hebben, zijn we verder gereden naar de three sisters. Het verhaal gaat dat de vader van de 3 zusjes hun heeft omgetoverd in 3 stenen... Hierna zijn we met de lunch lekker gaan bbquen op de Ausie style. Met een volle buik hebben we de 1000 treden trap gelopen. Door bergen met watervallen, over boomwortels, stenen, het was een flinke tocht in een temperatuur van 40 graden. Eenmaal beneden zijn we met de steilste trein tussen de bergen door omhoog gereden. Vandaag heb ik gelezen dat deze trein over 3 weken gaat sluiten omdat het te gevaarlijk is. (Apart idee)

Inmiddels zijn we weer verder gereden naar de flat rock. Het is echt bizar dat we ondertussen al 3,5 uur hebben gereden en nog steeds in Sydney waren. In Nederland ben je met 3 uur al in Duitsland! De flatrock was echt prachtig. Een hele grote steen die plat is zodat je er op kan lopen. Hier sta je dan met een uitzicht, zo mooi dat je er even stil van bent.

Vandaag; dinsdag 21-01 ben ik uit gecheckt in het vertrouwde hostel.
Ik ga verder met Alena en Kathalijne, 2 meiden die ik ontmoet heb tijdens de reis vanaf Amsterdam.
Voor het eerst sinds de reis mag mijn backpack op mijn rug. Dit is toch wel zwaarder dan ik had gedacht.
Lopend zijn we naar de ferry gelopen. Een half uur met 16 kilo op je rug... Is alles behalve fijn, en dan is dit nog maar het begin! Gelukkig konden we er wel om lachen!
We beginnen aan onze tocht en gaan met de ferry naar circular guay, een deelgemeente van Sydney, waar we vervolgens de bus hebben gepakt naar Coogee. Een erg leuk gebied met een fijne sfeer. Ons hostel heet surf side en zit aan het strand. We slapen in een kamer met 14 bedden met mensen uit allerlei landen. Vanaf nu kan ik dus niet meer al mijn spullen laten slingeren en zal ik echt alleen maar uit mijn backpack leven.

Morgen staan we vroeg op want dan beginnen we met onze morning work out:-) mensen in Sydney zijn hier zo sportief. In elke straat zie je mensen hard lopen en sporten, zaken mensen gaan in hun pauze hard lopen, en lopen zo weer het luxe gebouw in en gaan weer aan het werk! Dit inspireert me toch wel dus ga ik morgen even goed mijn best doen!

Ik voel me hier helemaal thuis in Australië en dat te bedenken dat ik hier nog maar een week ben en nog zo veel mooie plekken ga zien. Australische mensen zijn ook allemaal zo ontzettend vriendelijk, stuk voor stuk. Ze willen je met alles helpen.

Nu ik jullie weer op de hoogte heb gebracht ga ik genieten van wat komen gaat. Tot snel!

Liefs Marit


  • 21 Januari 2014 - 16:14

    Luud:

    Helemaal top dat je het zo leuk vindt. Hier is het harstikke koud 2 gr en heel somber met af en toe regen, dus geniet maar erg van het mooie weer.
    Leuk dat je nu verder ga met die 2 meiden, dan ben je tenminste niet alleen. Dat moet toch wel een lekker gevoel zijn.

    Veel lieve groetjes en hou je haaks, papa

  • 21 Januari 2014 - 17:44

    Jeannywouters@hotmail.com:

    Jeetje, wat een mooi verhaal! En wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Geniet maar van alle mooie dingen die je ziet! . Dag lief kind, tot apps! Mama

  • 21 Januari 2014 - 22:54

    Marcel En Desiree:

    Hoi Marit,
    Wat heerlijk om te lezen dat jij het ook naar je zin hebt in Sydney, vrijdag door naar Nieuw Zeeland, ook een prachtig land. wij wensen jouw en Alèna en Kathalijne een hele mooie en gezellige tijd daar!
    Groetjes van Marcel en Desiree, de ouders van Alèna.

  • 22 Januari 2014 - 00:37

    Nelly:

    Great to hear the good news! So glad that you are having a good time! Your pictures are great too! Have fun, enjoy the heat! We're only at -15 today!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Welkom op mijn profiel. Hier kun je al mijn reis avondturen volgen. Ik ben van plan 12 maanden te reizen door Australië en Nieuw Zeeland. Ik probeer zo veel mogelijk leuke verhalen te schrijven, zodat je een indruk krijgt van wat ik doe en waar ik allemaal kom.

Actief sinds 16 Nov. 2013
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 11865

Voorgaande reizen:

14 Januari 2014 - 14 Januari 2015

Dutch girl in Down Under

Landen bezocht: