From Melbourne to Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marit Wouters - WaarBenJij.nu From Melbourne to Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marit Wouters - WaarBenJij.nu

From Melbourne to Cairns

Door: Marit Wouters

Blijf op de hoogte en volg Marit

26 Maart 2014 | Australië, Cairns

Good day mates,

Dinsdag 04-03 ben ik met Kathelijne van Sydney naar Melbourne gevlogen. Melbourne ligt in de staat Victoria net onder Sydney. Kathelijne en ik hadden het idee om ongeveer 2,5 maand in Melbourne te blijven om te werken.
Aangezien we een vlucht hadden om 07:00 sliepen we op het vliegveld. We dachten dat dit wel een slim idee zou zijn aangezien we dan meteen een nacht geen accommodatie kosten hadden. Helaas heb ik die hele nacht niet kunnen slapen omdat ik bang was dat we niet op tijd wakker zouden worden. Geen een van ons had een opgeladen telefoon dus we konden geen wekker zetten. Ik dacht wel een nachtje door te kunnen halen...
De vlucht duurde maar twee uur, en was natuurlijk zo voorbij aangezien ik mijn ogen meteen dicht had. Aangekomen in Melbourne was ik gesloopt! Vanaf de AirPort nog een uur met de shuttle bus naar St Kilda waar we een hostel hadden geboekt. Helaas konden we hier pas vanaf 13:00 uur in, en het was nog maar 11:00 uur. Echt genieten van het gezellige plaatsje konden we nog niet, en ook de heerlijke temperatuur van 30 graden konden we niet echt waarderen. Die dag heb ik dan ook alleen maar mijn bed gezien.

Na 4 dagen hadden Kathelijne en ik een appartementje in St Kilda gevonden via een Australische site. Heerlijk een plek voor ons zelf, en veel schoner en goedkoper als een hostel. Het appartementje deelden we met twee andere mensen en Kat en ik deelden een kamer, maar dat is natuurlijk alleen maar gezellig! Heerlijk om je kleding weer aan hangertjes te kunnen hangen, en we wisten dan ook niet hoe snel we onze backpack heel ver achter in de kast moesten gooien.

We woonden in St Kilda, een plaatsje in Melbourne aan het strand. Een geweldige sfeervolle plek om te verblijven. Vol met leuke restaurantjes en barretjes. Ik ben echt helemaal weg van Melbourne! Een geweldige drukke stad met ongeveer 4 miljoen inwoners. Het weer in Melbourne kan echt elke dag verschillen, het kan zelfs voor komen dat je 4 seizoenen in 1 week voorbij ziet komen. Dit hebben we hier ook mee gemaakt, de ene dag was het 32 graden en konden we de hele dag op het strand liggen, de andere dag was het zo koud dat je het liefst helemaal niet naar buiten wilde.

Kathelijne en ik hebben 2 weken naar werk gezocht, we zijn in elke straat met barretjes en restaurantjes geweest met onze cv's maar nergens zochten ze personeel. Heel frustrerend omdat we hier zo graag wilden werken, we hadden een mooie plek om te wonen en ook hadden we al zo veel leuke mensen ontmoet. Maar helaas heb ik hier geen geluk gehad met het krijgen van een baan.

Na twee weken hadden we besloten om naar een andere plaats te gaan waar meer werk zou zijn. De 3e en laatste week hebben we dan ook alleen maar genoten van de tijd in Melbourne. Helaas hadden we nu niet meer genoeg tijd om alles te zien wat we wilden omdat we zo onverwachts hadden besloten naar Cairns te gaan.

18 Maart was het mijn 27ste verjaardag!! Wat heb ik een leuke dag gehad, ik voelde me echt jarig. In de middag heeft Kathelijne mij getrakteerd op een lunch, s'avonds gaf ik een birthday party voor alle mensen die ik in de korte tijd had ontmoet. Het feestje was in ons appartement, en wat was het een surprise dat iedereen er was! Een leukere verjaardag had ik mij hier in Australië niet kunnen wensen.

In de laatste week hebben Kathelijne en ik The Great Ocean Road gedaan. Eén van 's werelds mooiste kustlijnen. Al vroeg in de ochtend vertrokken we met een kleine tourbus naar The Great Ocean Road. Onderweg stopten we bij een geliefd surfers strand waar we konden genieten van het prachtige uitzicht. Een aantal kilometer verder hebben we kangoeroes, koala's en felgekleurde papegaaien gespot. Super leuk om die lieve koala beertjes in de bomen te zien slapen. Koala's eten van de eucalyptus plant waardoor ze zo sloom worden dat ze 23 uur per dag slapen. Het enigste uur per dag dat ze wakker zijn hebben ze nodig om eucalyptus te eten..
We waren weer verder door gereden, en zijn bij een rainforest gestopt. Hier hebben we een wandeling doorheen gemaakt in de regen!! Erg indrukwekkend, bomen van 100 meter hoog, lianen, en beplanting die ik alleen maar uit de Disney film Tarzan ken.

Zeiknat kwamen we terug in de bus. Erg jammer dat het nou net die dag moest regenen..
We reden verder naar de beroemde Twelve Apostles.
The Twelve Apostles is een formatie van 12 rotsen aan de zuidkust van Australië. Ze zijn genoemd naar de twaalf apostelen van Jezus.
De rotsen zijn van kalkzandsteen en steken vlak voor het zandstrand van het Port Campbell National Park op uit zee.

Ondanks het koude regen en stormachtige weer moesten we natuurlijk de bus uit om deze speciale rotsen te bewonderen. Dit had ik echt niet willen missen want wat was dit prachtig!! Ik heb natuurlijk al zoveel mooie natuur gezien in Nieuw Zeeland, maar zoiets nog niet!! De kou was ik dan ook snel vergeten tijdens het zien van het mooie uitzicht.

De volgende dag zijn we naar The Art gallary of Victoria gegaan. Ook hebben we de botanische tuinen bezichtigd en een kijkje genomen in de mega grote main library. Een bibliotheek, studieruimte en museum in één in een prachtig gebouw.

De laatste dag zijn we voor de laatste keer naar de stad gegaan en hebben we afscheid genomen van een paar van onze vrienden, die we zeker nog eens gaan zien! In de avond hebben we tijdens zonsondergang pinguïns gespot bij het strand van St Kilda. Wat een leuke schattige beestjes! Extra leuk om te zien omdat ik een paar dagen ervoor in de zee zwom en ik er 1 om mij heen zag zwemmen.

Helaas is er aan Melbourne na 3 weken een einde gekomen maar ik ga zeker terug om meer van deze stad te zien.
Maandag 24-03 zijn we richting het oosten gevlogen naar Cairns in de staat Queensland. Cairns is veel kleiner als Melbourne en heeft een hele andere sfeer en een super tropisch klimaat. Wat dus ook betekend dat hier veel meer beesten en insecten zijn als in NSW en Victoria. Er schijnen hier veel krokodillen en haaien te zitten.
De bedoeling is dat we hier werk gaan vinden, en snel wat extra dollars kunnen verdienen.

Wel weer even wennen want ik slaap nu weer in een hostel. Met 9 mensen op een kamer. Wel een super schoon hostel, waar ik erg blij mee ben. Aangezien je hier in Cairns niet in de zee kan zwemmen vanwege de haaien hebben hostels en huizen allemaal een zwembad waar je in kan afkoelen.
Vandaag zijn we naar the esplanade lagoon geweest. Een nagemaakt strand aan de zee. Vanaf het strandzand loop je zo het zoute water in, (het zwembad dus). Super leuke sfeer hier en heerlijk dat je hier kan afkoelen tijdens het zonnen.

Wat mij opvalt is dat er hier in Cairns veel aboriginals wonen. Overal kom je de mensen tegen. Ze lijken erg boos in hun gezicht en hebben een aparte lichaamsbouw. Echt aardig zien ze er niet uit, maar daar zal ik nog wel achter komen.

Ik ga komende dagen genieten van dit heerlijke tropische weertje en hopen dat ik snel een baantje vind.

Lieve groetjes uit Cairns!!


  • 26 Maart 2014 - 14:42

    Ellen Stroomer:

    Je hebt weer een mooi verslag gemaakt! Heerlijk dat je zo kan genieten.
    Ik hoop dat je gauw een baantje zal vinden!
    Liefs van Luca and me!

  • 26 Maart 2014 - 20:29

    Jeanny Wouters:

    Hoi lieverd, wat heb je er weer een leuk verhaal van gemaakt! En wat zie je mooie dingen!! De foto's die je opstuurt zijn werkelijk prachtig. Ik hoop dat jullie heel snel een baan zullen vinden. Jammer dat Australian Bagpackers Alkmaar jullie niet helpen met het vinden van werk, hoewel dat wel beloofd is. Echt een min-punt voor deze organisatie. Maar goed, jullie doen zo je best dat het vast wel goed komt. Als iedereen in Alkmaar en Leiden gaat duimen, moet het wel lukken. Veel liefs, Mam xxxxx

  • 27 Maart 2014 - 07:07

    Dory:

    Goh marit wat een leuk verslag weer. De nieuwtjes hoor ik meestal van Giusi. Maar het blijft leuk de foto's te zien en verhalen te lezen. Zal duimen voor werk. Groetjes dory xxxxxx

  • 27 Maart 2014 - 10:26

    Romy:

    Weer een leuk verhaal geschreven Marit!
    Wat een leuke dingen maken jullie mee
    Maak er nog een top tijd van he!
    Dikke x Romy.

  • 27 Maart 2014 - 10:32

    Wendy Kuiper:

    Ook hier duimen we voor jullie hoor, hopelijk vinden jullie gauw een baan. Wat heb je weer een leuk verhaal gemaakt, en wat maak je daar een hoop mee, helemaal geweldig. Ik vind het erg leuk om je te volgen en die mooie verhalen te lezen en je prachtige foto's te bekijken. Heel veel plezier daar, en we duimen hard dat je gauw een baan hebt, geniet lekker. Liefs Wendy

  • 28 Maart 2014 - 11:00

    Ilonka:

    Duurde even voor ik tijd had om even te gaan genieten van je verhaal want ik wil er altijd even voor gaan zitten!! Je schrijft zo lekker over je belevenissen dat ik bijna voel wat je meemaakt! HEERLIJK! Ondertussen heb je dus een baan dat is wel een hele geruststelling hoor.........Best raar dat de organisatie zich niet aan hun afspraak houdt maar je hebt het toch maar mooi zelf voor elkaar gekregen!! TOPPERTJE!! Je zal nu wel wat minder tijd krijgen om te schrijven nu je aan het werk gaat maar ik hoop toch af en toe wel wat van je te horen hoor!! GENIET er nog maar lekker van en heeeeeel veeeeel succes met je nieuwe baantje! Veel liefs, Ilonka

  • 28 Maart 2014 - 11:40

    Marit Wouters:

    Bedankt allemaal voor de leuke lieve berichtjes elke keer!
    Tot snel!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Welkom op mijn profiel. Hier kun je al mijn reis avondturen volgen. Ik ben van plan 12 maanden te reizen door Australië en Nieuw Zeeland. Ik probeer zo veel mogelijk leuke verhalen te schrijven, zodat je een indruk krijgt van wat ik doe en waar ik allemaal kom.

Actief sinds 16 Nov. 2013
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 11870

Voorgaande reizen:

14 Januari 2014 - 14 Januari 2015

Dutch girl in Down Under

Landen bezocht: