Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Marit Wouters - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Marit Wouters - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland

Door: Marit Wouters

Blijf op de hoogte en volg Marit

31 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Good afternoon!!

Woensdag 22 januari, de tweede dag in het leuke plaatsje Coogee. Ondertussen zijn we nu met z'n 4en. Kathelijne, Alena en Laura. Laura is een vriendin van een vriendin van Alena, en we hebben haar ontmoet in Coogee.

Deze dag hebben we een wandeling gemaakt van 6 km van Coogee naar Bondi beach. Dit schijnt het mooiste strand van Sydney te zijn en staat bekend om de zongebruinde surfboys. De wandeling duurde ongeveer 3 uur, langs allemaal verschillende mooie strandjes. Eenmaal aangekomen in Bondi was het bewolkt en regende het een beetje. Wel een beetje jammer omdat ik er een hoge verwachting van had, maar toch wel erg leuk dat ik er geweest ben. Hier hebben we even wat gegeten en rond gelopen, en zijn we met de bus weer terug gegaan naar Coogee beach. Toen we aankwamen zijn we lekker wat wezen eten bij een leuk tentje. Hier kwamen we toevallig een Nederlander tegen die in Coogee woont. 'S avonds zijn we met hem wat wezen drinken in het Coogee beach Hotel. Een cider kost hier 8 Australische dollar, wat €5,12 is. Niet echt goedkoop dus!

De volgende dag zijn we naar Kingscross verhuisd met de trein.
Dit is echt de ghetto van Sydney. Van te voren hoorde we al van een aantal Australiërs dat we er echt moesten uitkijken, en niet alleen over straat zouden moeten gaan. Eenmaal aangekomen zijn we naar ons hostel gegaan, genaamd Brados. Toen we hier binnen kwamen wist ik al genoeg; dit is echt een party hostel en volgens mij wordt er hier weinig geslapen. De kamer was niet erg schoon, maar ach €14 euro..we waren allang blij!! In de avond hebben we een club crawl gedaan. Voor 10 dollar zijn we met een groep langs 4 verschillende clubs gegaan, waar we telkens een drankje kregen. (Vodka:-))
Tijdens de club crawl hebben we onze ogen uit gekeken naar wat we allemaal tegen kwamen op straat. Hier loopt echt iedereen er bij zoals hij en zij zelf wilt. Na de stap avond kwam ik het hostel binnen en wist niet wat ik zag!! Overal vieze beestjes op de grond, muren en plafond. Het leken een soort oorwurmen in alle formaten. Ik heb een half uur met m'n zaklantaarn de beestjes gevolgd, maar het leek mij toch echt beter om niet te gaan slapen! Toen zijn we maar op de gang gaan zitten met z'n 4en. Later mochten we in de televisie kamer slapen, op de bank.. Ik heb misschien een uur mijn ogen dicht gehad en had overal de kriebels!!!
Het idee dat ik hier nog een nacht moest slapen.... Want ja we hadden al voor 2 nachten geboekt.. Een goede les!! Ook mijn Witte kleding kon ik weggooien na een wasbeurt in de wasmachine, al het wit was namelijk bruin geworden.

Ik heb dus geen leuke herinnering over gehouden aan dit plaatsje, mede dankzij dit fijne hostel.
Het voordeel is wel dat het nu naar mijn idee niet erger meer kan, en ik dus al gauw blij zal zijn met waar ik slaap:-)

25 Januari ben ik met de meiden van Sydney naar Auckland gevlogen. Het was een korte vlucht van 3 uurtjes. In Nieuw Zeeland is het 12 uur later als in Nederland, gek idee dat het dan al de volgende dag is als het in Nederland nog avond is.
In Auckland zijn we 3 nachten gebleven in 2 verschillende hostels. Ook heb ik even heerlijk gehopt. De 3e dag in Auckland zijn Alena en ik samen in een bungy ball geweest. Een bal die plotseling de lucht in wordt geschoten en waarbij je dus over de kop gaat!! Echt heel gaaf!!! Nieuw Zeeland is veel goedkoper als in Australië, dat merk je wel met een hoop dingen.

28 Januari begon de tour door Nieuw Zeeland van Stray. De tour duurt ongeveer 30 dagen. Tijdens de tour ben ik nog steeds met Kathelijne, Alena en Laura. Natuurlijk ontmoeten we telkens weer nieuwe mensen, super gezellig!! We reizen met een hop on, hop of bus. Waarmee we langs veel mooie plekken komen, en als we het ergens zo mooi vinden dat we willen blijven, dan stap je uit en kun je de volgende bus weer instappen.

De eerste dag van de tour zijn we naar Hahei gereden, dat ligt bij de oostkust van Nieuw Zeeland.
Onderweg zijn we gestopt bij hot water beach. Dit strand heet zo omdat het water heel warm kan worden als het eb is.
Hahei is een klein schattig plaatsje. We sliepen in blokhutten op een camping, 2 minuten van het strand af. Deze middag heb ik gekajakt in de oceaan. Wat een gave ervaring!! 3 uur peddelen met z'n tweeën in een kajak, tussen de pinguïns, roggen, en uiteraard haaien. (Ik heb geen haai gezien). Tussendoor zijn we gestrand aan een super mooi strandje, waar ook de film van Narnia is opgenomen. Hier hebben we koffie gedronken in het zand, zodat we weer energie hadden om terug te peddelen naar waar we vandaan kwamen. Het was best wel zwaar namelijk...S'avonds hebben we met de groep van de bus gezellig gbbqt.

De volgende dag zijn we om 07:30 alweer verder gereden naar Raglan bij de westkust. Onderweg gestopt bij Wareinga/Bridal veil falls ook weer erg mooi!

Afgelopen woensdag en donderdag sliepen we in karioi lodge. Heel anders als wat ik normaal gewend ben van de hostels waar ik slaap. We slapen met z'n 4en in een blokhut, tussen palmbomen en uitzicht op zee. Het lijkt bijna op de jungle waar we zitten, het is dan ook ver van alles vandaan maar we hebben wel besloten een extra nacht in deze lodge te blijven.

Nieuw Zeeland heeft zo'n mooie natuur, maar het is hier wel kouder, namelijk rond de 25 graden. Ook is hier geen ozonlaag waardoor je al kan verbranden als het bewolkt weer is... Ik blijf smeren dus!!

Op dit moment lig ik heerlijk in het gras in Waitomo. Een tussenstop van 4 uur, waarna we vervolgens verder rijden naar Mourea waar we gaan overnachten bij de maori's ( de aboriginals van Nieuw Zeeland)
Ik ben erg benieuwd naar waar we nu weer terecht komen!!!

Ik ga heerlijk genieten van mijn vakantie in mijn vakantie:-)

Have a good day!
X

  • 31 Januari 2014 - 09:31

    Peter:

    Jeetje Marit, het klinkt om behoorlijk jaloers op te zijn!!! Hou ons op de hoogte, erg leuk om te lezen. Gr

  • 31 Januari 2014 - 11:48

    Luud:

    Helemaal top Marit dat je het zo leuk hebt. Dat rot hotel ben je zo weer vergeten.
    Wat is het daar mooi he. Als ik naar de foto's kijk wordt ik gewoon een beetje jaloers op je dat je daar in die heerlijke omgeving en temperatuur zit. Hier is het maar somber en koud.

    Nou geniet er maar lekker van.

    Groetjes papa

  • 04 Februari 2014 - 17:31

    Romy:

    Weer een top verhaaltje girl!
    Have fun ... kussie

  • 02 Maart 2014 - 16:32

    Jeanny / Mam:

    Leuk allemaal Marit, wat maak je veel mee. Geniet er lekker van. Mamxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Welkom op mijn profiel. Hier kun je al mijn reis avondturen volgen. Ik ben van plan 12 maanden te reizen door Australië en Nieuw Zeeland. Ik probeer zo veel mogelijk leuke verhalen te schrijven, zodat je een indruk krijgt van wat ik doe en waar ik allemaal kom.

Actief sinds 16 Nov. 2013
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 11879

Voorgaande reizen:

14 Januari 2014 - 14 Januari 2015

Dutch girl in Down Under

Landen bezocht: